Dagen då den nya läraren kom och gav Frida glädje av sällan skådat slag

Jag är glad. Solen skiner för första gången på 7 dar efter ihärdigt regnanade. Och jag har fått en ny lärare!
Inte nog med att föreläsaren var fantastisk, min lärare jag ska ha nu i 2,5 vecka är underbar. Jag önskar att jag skulle ha henne jämt!

Hon har verkligen gett min vardag och min utbildning ett lyft som är svårt att beskriva, eftersom ni inte vet vilken F*a den förra var. Jag råkade kalla henne F-ordet idag när några hörde och dom tittar sådär förebrående. Men varför hålla tyst om något som alla egentligen håller med om?

Okej, så f-ordet är extremt, men hon var extremt hemsk också. Både som person och lärare. Hon var inte pedagogisk och hon gick till personangrepp och var favoriserande.

En annan klass hade fått henne som stand in, när deras ordinarie lärare var sjuk, de hade begärt omlektion. Då kanske ni förstår vidden av hennes uselhet? Och tänk vilken standard dom är van vid för att inte tala om den bedrövliga standard vi är vana vid?

Jag begär gladeligen 22 omlektioner.

Jag är så peppad nu och utbildningen känns så rolig, så jag har lust att sträckläsa 500 sidor i boken! Det är ju SÅHÄR det ska kännas!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh vad bra att du fått en sån kanonlärare. Känner igen känslan av att först haft någon som verkligen inte ens borde ha blivit lärare till att sedan få en fantastisk. :) kram

2008-04-11 @ 18:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0