Det kan bara hända i Sverige

Igår när jag skulle ha lektion gick brandalarmet. Alla börjar sucka, men rör sig inte ur fläcken. Branddörrarna slår igen med ett kaboom. Man klagar över ljudet och suckar lite till. Brandkåren kommer, folk går och sätter sig i klassrummet. Småpratar, suckar lite.
Sen när läraren skriker att vi måste ut genom fönstren reser sig folk segt och suckandes.

Sen står vi där i tio min och sen får vi gå in igen.
Falskalarm igen suck suck.

Problemet är att det finns ingen respekt för brandalarm. Det har börjat bli som historien vargen kommer. Men vi kanske ska addera lite action till brandalarmet, lite rök och varma lågor. Då kanske det blir nån fart.

Kommentarer
Postat av: Fia

Känner igen det från när jag gick i gymnasiet.Sista halvåret gick larmet jämt , otroligt onödiga kostnader.Som du skriver så kommer det nog bli som med pojken och vargen!

2008-04-17 @ 11:05:50
URL: http://sofsan.blogg.se
Postat av: Fredrik

Men om branddörrarna stängs och folk skriker att vi ska ut genom fönstrena, då hade jag blivit skakis.

2008-04-17 @ 11:21:06
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0