Jag har en ny kärlek

Sist jag var hemma så introducerades Pågen Kneipp för mig. Ett bröd med fibrer till och med nyckelhålsmärkt och gud så gott! Detta med extrasaltat bregott på och apelsinmarmelad. Jag som aldrig ätit frukost förut, längtar nu redan på kvällen efter 3 mackor till frukost nästa morgon.

Hemma hade familjen marmelad med skalbitar. Jag är inte så mycket för skal, så varje morgon satt jag och petade runt omkring skalen och tog själva marmeladen. Ett mödosamt arbete, så mödosamt att  mackan ofta hann bli kall innan den var fördigbredd med den bästa utvalda marmeladen.

Pappa tyckte jag var knäpp och skrattade åt mig varje morgon åt mitt pillande att undvika skalen. Till slut blev det en grej, så att min så annars morgonopigga familj klev upp för att se mig äta frukost och joksa med marmeladen. Och så skrattade dom.

Dagen innan jag skulle åka hem fick jag 22,50 av pappa i småpengar som han la i min ficka med orden: Nu kan du köpa skalfri marmelad när du kommer till Uppsala. Och så skrattade han.
 
Så nu sitter jag här mätt i magen efter mina mackor med skalfri marmelad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0