Uppe med tuppen

Martin skulle upp kvart i sju imorse. Jag är ledig idag. Men pigg var jag när klockan ringde och morgonsolen stod som spön i backen rakt in genom fönstret. Så jag klev upp. Lagade matlåda för dagen. Diskade och plockade ur diskmaskinen. Gick med Martin till skolan. Kom hem nu. Har ätit frukost. Det känns som klockan är 15 på eftermiddan. Vad ska jag göra hela dan?

Jag gjorde ifrån mig allt skolarbete igår. Det finns visserligen alltid mer att läsa, men det skulle kännas skönt att vara ledig och njuta av sin prestation igår. Jag tror jag ska sätta mig på balkongen och sola. Jag tror förresten inte det är sol på balkongen än. Det är för tidigt.

Va trevligt att vara morgonpigg. Grattis till alla människor som är det! Nu förstår jag hur folk hinner med allt konstigt jag trodde det var omöjligt att hinna med, kliver man bara upp tillräckligt tidigt så.

Eller så kan jag lösa korsord eller töja ut skinnstället eller ringa mamma eller repetera inför hemtentan eller ringa Nordea (NOT).

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag har haft en precis likadan morgon! Är duschad, äten, påklädd, hårblåst och klockan är bara 10. Visst är det skönt? :)

2008-04-23 @ 10:10:41
URL: http://diveby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0