Gammal mat som var ätbar

Jag är en sån som är livrädd för gamla matvaror. Går skinka, mjölk ut samma dag som jag tänker äta det slänger jag det istället.

Idag skulle jag ha en gräddfil till min middag och jag orkade inte gå på dyr-Ica. Jag fattar inte, vad man än handlar går man därifrån skinnad. Köper fem basvaror, kassen känns typ tom och ändå blir det alltid över 150 spänn. Är det kassen dom tar så mkt betalt för?

I alla fall så hade jag en gräddfil som gick ut 25 mars. Idag är den 29. Fyra dar. Hu, så länge. Jag hörde med Emelie, med Martin och mamma. Alla sa samma sak. Fjant Frida, det är bara å äta den är ju oöppnad och har stått i kylen hela tiden.

Så jag åt. Än så länge har jag inte fått maginfluensa. Men det behövdes ändå 3 oberoende källor för att övertyga mig.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Frida, du får ta och hitta på egna blogginlägg. Nu har du tagit både mitt och Johans :p Jag brukar också ringa mamma och höra om saker fortfarande går att äta. Fast även fast man fått deras godkännande kan man ändå inte riktigt njuta.

2008-03-29 @ 22:38:05
URL: http://diveby.blogg.se
Postat av: Elin

haha jag är PRECIS likadan då det gäller sånt där!

2008-03-29 @ 22:42:25
URL: http://elinbos.blogg.se
Postat av: Carro

HJÄLP MIG! Nämn några bloggar du tycker är bra eller någon du själv läser :)
Tack på förhand :)

2008-03-29 @ 22:43:03
URL: http://carr0wsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0