Läropengar, sa mamma

Jag ska nu fortsätta vara ett tjat. (Det är en som tjatar). Jag ska tjata om tågbiljetter. Men jag ska ta det snabbt för det är deprimerande och tar jag det inte snabbt så kanske jag slår sönder nånting som jag nästan höll på att göra imorse när det uppdagades.

Jag och Martin bokade biljetter för längesen, dvs 3 månader sen, härifrån till Sundsvall. Vi var väldigt förutseende. Nu på onsdag skulle vi fara till Svall för att på skärtorsdagen ta bilen till Åre. 95 kr fick vi betala.
Martin far nu istället hem imorrn, men jag åker som planerat och Martins kusin skulle ta hans biljett.

Idag sex dagar innan avresa hämtar Martin ut biljetterna.
Vi har bokat fel. Vi har bokat från Sundsvall till Uppsala. RIV BILJETTJÄVLARNA* skrek jag. Plus en massa andra fula ord som inte ska återupprepas här.

Hade vi hämtat ut dom igår, dvs 7 dar före, hade vi kunnat få pengarna tillbaka. Nu fick jag istället köpa en ny rackarns rackarns dyr biljett till Sundsvall på onsdag.
 

*Biljetterna är inte rivna. Vill nån ha dom Sundsvall -Uppsala 18.10 avgång, 19 mars. Varsågod, jag tål inte se skiten.

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh jag tycker synd om dig. =( Fast det hjälper ju inte så mkt. Jag ska åka hem jag också, den 28:e. Jag är mest sur för att de lägger mångas tentor den 27:e, så man inte kan åka hem i påsk.

2008-03-14 @ 18:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0