Lite mer om SJ

Jag skulle då boka resa hem. Sista minuten. Exakt 13.09 är jag beredd för att det inte ska ta slut. Finns ej står det. FINNS EJ?! Då provar jag att boka vanligt. Finns. 552 kr. VA?! För en resa? Jag brukar få både vägarna för mindre än det.

Lite historik innan jag fortsätter för att ni ska förstå mina aggressioner: Alltså har SJ tagit bort sista minuten platser, förut när det inte fanns sista minuten så fanns det inte "vanliga" biljetter heller. Och dom kan ju inte ha tagit slut eftersom jag suttit exakt 13.09 och lurpassat.

Så jag hämtar mobilen och ringer SJ numret. Och jag är arg. Och jag tänker att jag har själv jobbat på Eniro jag vet vad hemskt det är på med otrevliga människor som ringer, jag vet hur det kan förstöra en hel dag och att det krävs 15 trevliga för att man ska glömma 1 otrevlig.

Men det struntar jag i. Jag vill vara otrevlig, jag vill ge SJ-människan en dålig dag. Det förtjänar dom! 4 min väntetid. Perfekt. Så jag förbereder en monolog, med otrevliga, fula ord och en högljudd hetsig röst. Jag vill gå in för att såra.

Samtidigt sitter jag och kollar på Internet och provar att söka nya resor och då helt plötsligt får jag en resa för 332. Fortfarande svindyrt. Förut kostade det alltid under 280. Men acceptabelt. Så jag bokar, lägger på.
Så tur för dig på SJ som hade svarat, du slapp få din dag förstörd. Men bara knappt, mycket knappt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0