Räknestuga

Igår när jag och Martin skulle sova så var vi inte så trötta så vi låg och räknade lite. Eller jag ställde frågor och Martin räknade snarare. Temat var Vasaloppet. Först måste jag bara säga att jag älskar Vasaloppet. Jag tycker det är så mysigt!

Så vi avrundade att det runt Sidsjön var 3 km. Hur många varv skulle man då åka för att det skulle bli som ett Vasalopp, dvs 9 mil? 30 varv.
Det känns inte jättelångt. Iaf överkomligt.

Sedan kom jag på att Sandra åkte på 12 min per varv när hon åkte skidor runt där när vi var yngre och jag tyckte verkligen det var snabbt. 12 min och 30 varv blir sex timmar. Segraren igår åkte på 4 och 15 typ, så tänk vilket tempo dom håller.

Men sen åker man nog inte på 12 min alla varv, så då räknade vi att medeltiden per varv blev 20 min och då skulle det ta Sandra 10 tim att åka 9 mil.

Då skulle hon iaf inte komma sist. Han som kom sist igår och året före + kom han sist 1973 (så han måste vara ganska gammal) kom i mål efter 12 tim och 15 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0