Rent hus

Förra veckan började jag se på Rent hus. Jag mådde dåligt. Så dåligt att jag tog fram en städtrasa och dammtorkade varenda möbel och yta i vardagsrummet, samtidigt som jag grämde mig över den äckliga ensamstående stackars mannen.

Igår var det värre. Igår var det en hel familj med små stackats oskyldiga barn som levde bland smådjur och bakterier och sjukdomar. Gud, jag blir så upprörd! Äckel,äckel,äckel hela högen. Då är jag iofs Jungfru och vi är pedanter, men ändå äckel,äckel,äckel.

Idag kommer Martins familj. Vad jag gör närmaste timmen? Dammsuger, bäddar, diskar bort och rengör handfatet.

När jag berättade för en i min basgrupp (dom var här igår) att jag skulle hem och städa lite för svärföräldrarna kom så sa hon, men det behövs ju inte det var ju så fint så. Ha-ha. Jag tycker verkligen om henne nu. Väldigt observant flicka.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gjorde samma sak, det blir typ som en väckarklocka :S

2008-03-06 @ 13:42:04
URL: http://xanndra.blogg.se
Postat av: Fredrik

Men tänk vad "äckligt" den snälla flickan skulle kunna ha hemma hos sig om hon tyckte det var rent när du själv tyckte du behövde städa. :P

2008-03-07 @ 23:07:14
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0