Vilken torftig dag jag har haft



Jag har alltid tyckt det gått bra att vara ensam. Spendera tid med mig själv har alltid gått  bra. Men det är verkligen bara okej att vara ensam om man får välja det själv. När man är tvingad till det är det så tråkigt. Och jag kan inte vara med mig på själv på samma sätt som förut.

Numera tänker jag för mycket. Så jag blir ett jobbigt sällskap. Enligt psykologer ska man inte lägga energi på sånt man inte kan kontrollera. Det finns en zon utom kontroll och den ska man låta bli att ägna hjärnverksamhet åt. Man ska istället bara fokusera på det man har inom kontroll, som man kan styra över.

Sen jag träffade och flyttade ihop med Martin kan jag inte vara själv längre. Att göra saker med honom, min bästa vän, är ju så mycket mer underbart. Varför vara ensam när man kan göra allt tillsammans och göra det vardagliga roligt och det festliga roligare.

Enligt psykologer ska man också skriva av sig varje kväll innan man somnar. Rensa hjärnan för att kunna somna fortare. Ett råd jag har följt nu i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Johan

Hejsan! Javisst ska jag dit :) Det är ju dumt att bryta en tradition ;)

2008-03-16 @ 23:50:52
URL: http://wikner.blogg.se
Postat av: My

Frida. Du har så rätt. Man blir som knäpp och kan inte göra någonting själv (känns det som iaf). Allt själv blir tråkigt och rätt meningslöst. Hur skall detta rådas bot på mån tro?

2008-03-26 @ 11:33:40
URL: http://mytribute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0